ebook small
Stáhněte si můj eBOOK
Nejčastější SEO mýty
Nechce se Vám vyplňovat formulář? Napište mi své číslo a já Vám zavolám.
Kontaktní informace
bronek@bronislavmarketing.cz
+420 728 580 073
Co pro Vás mohu udělat?

Pole označená hvězdičkou jsou povinná.

Jak jste se o mě dozvěděli?

Služby
Co byste rádi?
Zvýšit přirozenou návštěvnost z vyhledávání
Více
Zlepšit konverzní poměr
Více
Lépe vyhodnocovat chování návštěvníků
Více
Analyzovat stávající web
Více
Lépe porozumět zákazníkům
Více

UX

Termín UX se stejně jako obsahový marketing stává v online marketingu stále populárnějším, a za posledních pár let se masivně rozšířil i v České republice. Uživatelé internetu jsou čím dál tím více náročnější a očekávají zcela hladký průběh objednávky produktu/služby nebo získání potřebných informací. Zlepšete konverzní poměr Vašich stránek pomocí UX a neházejte Vašim návštěvníkům zbytečně „klacky pod nohy“.

Chci lepší konverziChci vědět více

 Co UX vůbec znamená?

UX neboli user experience se do češtiny volně překládá jako uživatelský prožitek (uživatelský zážitek ze stránek – úzce souvisí s celkovými emocemi, které na návštěvníka stránek působí).

 Cíl UX

Cílem UX v online marketingu je uzpůsobit Vaši webovou stránku tak, aby pro uživatele byla co nejlépe pochopitelná a přívětivá. To v sobě samo o sobě nese spousty technik a možností. UX je u každého projektu zcela individuální a mění se dle nabízeného produktu/služby + cílové skupiny. Pokud máme UX vtáhnout do běžného života mimo „vody ONLINE světa“, tak jde o docílení toho, aby lidé chápali, jaký předmět drží v ruce, či jaká služba je jim nabízena, a jaký je účel daného předmětu/služby + co se s tímto předmětem/službou dá dělat.

Problémy použitelnosti jsou všude kolem nás, jedním z hlavních principů použitelnosti je rozpoznávání možností interakce. Například u okna bychom například měli rozpoznat, že se opravdu jedná o okno, dále na jaké straně se okno otevírá, a jestli jde otevřít dovnitř nebo ven.

 Čemu se UX primárně věnuje

Analýza nákupního procesu
Správná volba CALL TO ACTION (CTA) prvků
Logika procházení stránek
Správně zvolené uspořádání menu

 Příklad z praxe

Krásným příkladem z praxe jsou třeba cedulky „tlačit“ a „táhnout“ na každém druhém obchodě. V ideálním případě by tyto cedulky neměly být vůbec potřeba, kdyby člověk na první pohled rozpoznal, kam se dveře otevírají. Jenže na první pohled to nerozpozná, a proto ho právě pomocí UX navádíme ke správnému řešení. To samé co platí v běžném životě, platí i u webových stránek a e-shopů. Spousty stránek jsou z hlediska UX špatně uzpůsobené a zbytečně tak nevyužívají svého potenciálu (špatné UX způsobuje málo konverzí, vysokou míru okamžitého opuštění, vysokou míru opuštění nákupního košíku atd.)

 Základ úspěšné webové stránky

UX design je v dnešní době opravdu základním kamenem, na kterém se staví celý úspěch či neúspěch webové stránky/e-shopu. Snažím se poskytnout a strukturovat návštěvníkům stránek data přehledně a jasně, ukázat jim jen takové množství informací, které v danou chvíli musí vidět, a poskytnout jim takovou možnost manipulace s daty, jakou právě potřebují.

rr

5 důvodů, proč se v UX obrátit právě na mě

Věnuji se UX v celém spektru problematiky
Tedy nejen čistě v oblasti zlepšení konverze a míry okamžitého opuštění, ale také v dalších úzce souvisejících oblastech zlepšujících celkový dojem ze stránek.
Stovky zkušeností
Pod rukama mi v oblasti UX prošlo již více jak 150 projektů a to vždy s maximální spokojeností všech klientů.
Pravidelné návštěvy
Při UX se Vás snažím i osobně navštěvovat a to nejen pro přesnější předání informací a návrh spolupráce, ale i pro Vaši informovanost o současném stavu/průběhu práce, výsledcích apod.
Pomůžu velkým i malým
Dokážu pomoci jak velkým, tak malým projektům/webovým stránkám – nedělá mi problém pomoci jak nadnárodní společnosti či "monstróznímu e-shopu", [viz. reference – zoot.cz, trenyrkarna.cz, saphokoupelny.cz atp.] tak i menším firmám/projektům/e-shopům či dokonce osobním stránkám.
Nehledám zkratky, protože neexistují
Viděl jsem již mnoho lidí, kteří chtěli jít zkratkou, chtěli mít všechno hned a nechali se nalákat na sliby úspěchu v řádech týdnů nebo několika měsíců. Aplikování UX změn je běh na dlouhou trať, ale až se za rok či dva ohlédnete, budete se smát konkurenci, která bude stále na stejném místě hledat zkratky, aby pokaždé narazili na slepou ulici.

Jak při UX postupuji?

V UX analýze definuji, co je třeba v jednotlivých částech stránky upravit/vylepšit. Analyzuji, kde návštěvníci často stránku opouštějí a proč. Procházím nákupním procesem očima zákazníka a snažím se přijít na nedostatečné či chybějící prvky, které zvyšují míru okamžitého opuštění a snižují konverzní poměr. Zabývám se logikou procházení stránek, vybírám funkce, které zákazníci mohou potřebovat, a umisťuji ovládací a CTA (call to action) prvky na vhodná místa.

Co říkají klienti na mnou odvedenou práci v rámci obsahového marketingu?

  • Ruslan Skopal
    Marketingový ředitel - DaniDarx, s.r.o.

    "Řekne a udělá. Toho si v této branži nesmírně cením a vážím. Skvělá dlouhodobá spolupráce plná výsledků (zlepšení návštěvnosti v přirozeném vyhledávání, zlepšení pozic apod.)"

  • Lukás Bidrman
    CEO of Kalhotyfreddy.cz

    "Prokazatelné velmi znatelné zvýšení návštěvnosti a objednávek eshopu za 5 měsíců spolupráce díky UX vylepšení konverzních poměrů a míry okamžitého opuštění. Doporučuji :)"

  • Jan Houžvička
    CEO of Eurowin s.r.o.

    "Bylo mi potěšením pracovat s Bronislavem na různých webových projektech. Oceňuji jeho velmi dobrou informovanost o aktuálních trendech online marketingu a jeho schopnosti tyto informace převést do samotné praxe. Je to jeden z největších profesionálů, s kterým jsem kdy pracoval a mohu ho bez výhrad doporučit na marketing a zejména na PPC a SEO pro jakýkoli projekt."

  • Jiří Stufek
    CEO

    "Kompletní SEO práce a analýza na našem portálu nejenže naplnila naše očekávání, ale v mnoha ohledech ho mnohonásobně předčila, vřele doporučujeme!"

  • Michal Aniol
    CEO Eandilek.cz

    "Potřeboval sem pomoci se svým e-shopem, který již nějaký ten měsíc stagnoval jak v návštěvnosti tak konverzích a musím uznat, že po roční spolupráci sem s prací Broňka maximálně spokojen a výsledky se dostavily i nad rámec mého očekávání."

  • Michal Hořejší
    MMA Coach ve společnosti Pentagym Praha

    "Dlouhodobá spolupráce na mnoha projektech. Profesionální přístup a vždy 100% spokojenost. Doporučuji."

  • Petr Kebhart
    zástupce ředitele a marketingový ředitel, Evertile

    "Naprostá spokojenost s komplexním řešením webu a kalkulátoru. Cit pro grafické návrhy a následnou realizaci dynamiky webu včetně optimalizace. Naprosto profesionální přístup."

  • Radek Pelikán
    CEO of Masterswork s.r.o.

    "Výborná dlouhodobá spolupráce a hlavně kvalitně odvedená práce ze strany pana Markowicze. Je až s podivem co člověk takto relativně mladého věku vše umí, ví a jaké je na něj spolehnutí. Jednalo se o tvorbu www stránek (prezentace mých služeb jako provozního technika na volné noze) a jejich následná propagace (SEO, PPC, Facebook)."

  • Vojtěch Lacek
    CEO Kkravaty s.r.o.

    "Dlouhodobá spolupráce na dvou 2 e-shopech, kterou mohu hodnotit velice kladně, a to jak v mezi samotných dopadů a výsledků, tak v mezi profesionality a komunikace."

  • ""

Co obsahuje UX analýza (pár základních bodů)

zhodnocení homepage a celkového stavu stránek (včetně všech příslušných pod-stránek)

zhodnocení průchodnosti a přehlednosti stránek na všech dostupných platformách

zhodnocení nákupního procesu (v případně internetového obchodu)

zhodnocení košíku (v případně internetového obchodu)

zhodnocení detailu produktu a pod-stránek

zhodnocení CALL TO ACTION prvků

celkové zhodnocení a vytyčení hlavních UX chyb

 Cena za UX

Cena za UX úkony záleží vždy na konkurenci v oboru, rozsahu práce a cílech. Vždy se snažím přizpůsobit možnostem klienta, aby byl rozpočet co nejpřijatelnější. Jak práci naceňuji se dočtete v článku ZDE.

Vybrané reference z oblasti UX