Pár slov na úvod
Pan Radim Trunda se na mě obrátil s konkrétní žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) vyhledávání pro jeho webový projekt nofear.cz. Po úvodních jednáních jsem komplexně převzal správu všech SEO aktivit.
Primárním cílem spolupráce tedy bylo zlepšit pozice na všechny klíčové výrazy ve spojení se značkou NOFEAR a tím navýšit počet relevantních přístupů z přirozeného vyhledávání => zvýšit počet poptávek po jeho produktech a zlepšit povědomí o značce.
Po komplexní analýze jsme zjistili mnoho nedostatků v rámci SEO (špatná struktura, netknuté ON PAGE a zanedbaný odkazový profil), které bylo potřeba napravit.
Samotná SEO práce:
V rámci domluvených SEO aktivit (ON PAGE, likbuilding, PR) jsem se zaměřil (na základě AKW) na obecnější i longtail relevantní klíčová slova (dále jen KW). V rámci 4 měsíců se mi podařilo dostat stránky na první místa (na všechna relevantní KW ve spojení se značkou), a tím postupně a výrazně navyšovat relevantní traffic.
SEO výsledky:
Celkovým výsledkem našeho snažení nebyly pouze perfektní pozice a X násobné navýšení návštěvnosti, ale také zlepšení prodejů a povědomí o značce samotné.
Příklady vývoje pozic:
Co si z této případové studie odnést?
Ne vždy je třeba investovat desítky tisíc do výkonnostních kampaní (PPC apod.), stále se najde mnoho odvětví/oborů, kde poctivě vykonaná SEO práce (s rozumnou investicí) zvládne do pár měsíců přinést vysoce efektivní výsledky.