Případová studie
Vysvětlení: případové studie se snažím vždy vést co nejvíc srozumitelně (tedy konkrétně a jasně). Nepouštím se do technických detailů, ale snažím se stručně a prakticky pomocí jasně daných faktů/důkazů poukázat na efekt práce mnou vynaložené.
V níže uvedené studii se budu zaměřovat pouze na nárůst návštěvnosti z organického (přirozeného) vyhledávání, který úzce ovlivnil nárůst pozic, díky mé vykonané SEO práci. Nemám v tomto případě svolení pracovat s dalšími daty (obraty, zisky apod.) ovšem i tato čísla jsou velice zajímavá.
Rychlá fakta na úvod
- www stránky: http://www.espressoservis.cz/
- délka spolupráce: prozatím 7 měsíců (červen 2016 – prosinec 2016 a stále trvá),
- počáteční stav stránek: relativně zaběhnutý web,
- celková investice do mých služeb (čistě do SEO): 60 000 Kč,
Úvod
Pan Bouša se na mě obrátil s tím, že jeho webové stránky (zaměřující se na prodej kvalitní kávy a nabídku kvalitního kávového servisu) již nějakou dobu stagnují a chodí mu málo poptávek/objednávek. Placené systémy (PPC, zbožové srovnávače apod.) měl velice dobře pokryté. Kde naopak velmi „strádal“ bylo organické vyhledávání. To mu generovalo pouze 200-300 unikátních návštěv/měsíc. Přesto, se tento kanál jevil jako nejkonverznější. V práci samotné jsem se tedy zaměřil, čistě na nárůst organické návštěvností pomocí SEO.
Marketingové kanály, kterým jsem se po dobu spolupráce věnoval:
- SEO (AKW + návrh informační architektury a navazující ON PAGE + dlouhodobé OFF PAGE = budování odkazového profilu),
Výsledky (SEO)
E-shop začínal na 200-300 návštěvnících/měsíc. Za půl roku práce se mi podařilo, čistě v přirozeném vyhledávání (díky SEO) se dostat na traffic čítající kolem 1 550 unikátních návštěv/měsíc = tedy prakticky šestkrát více než bylo při vstupu.
(Obr.1 – Vývoj návštěvnosti čistě z přirozeného vyhledávání) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE
(Obr. 2 – Příklad vývoje pozic na Google/Seznam před a po práci) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE
Celkové shrnutí mé práce
Po trvání 7 měsíců investoval pan Bouša do mé veškeré SEO práce 60 000 Kč, což mu „zšestinásobilo“ jeho přísun návštěvníků z organického vyhledávání (obraty nesmím zveřejňovat, ale celková návratnost investice se pohybuje kolem 180%).