Projekt ecotop.cz jsem spravoval v rámci mé firmy (mk-vision.cz) společně s kolegy, proto je veden v množném čísle.
Pár slov na úvod
Pan Vítek se na nás obrátil s konkrétní žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) vyhledávání pro jeho webový projekt ecotop.cz. Po úvodních jednáních v Brně jsme komplexně převzali správu všech SEO aktivit.
Primárním cílem spolupráce tedy bylo navýšit počet relevantních přístupů z přirozeného vyhledávání, a tím zvýšit počet poptávek po jeho produktech (brikety, pelety, palivové dřevo atp).
Po komplexní analýze jsme zjistili mnoho nedostatků v rámci SEO (špatná struktura, netknuté ON PAGE a zanedbaný odkazový profil), které bylo potřeba napravit.
Samotná SEO práce:
V rámci domluvených SEO aktivit (ON PAGE, likbuilding, PR) jsme se zaměřili (na základě AKW) na obecnější i longtail relevantní klíčová slova (dále jen KW). V rámci 6 měsíců se nám podařilo dostat stránky na první stranu (na většinu důležitých KW), a tím postupně a výrazně navyšovat relevantní traffic viz. graf níže.
SEO výsledky:
Celkovým výsledkem našeho snažení nebyly pouze perfektní pozice a X násobné navýšení návštěvnosti, ale také a především velmi brzké vyprodávání obřího skladu palivového dřeva, který měl pan Vítek k dispozici ?. V září jsme se tak dostali do zajímavé (avšak příjemné) situace, kdy pan Vítek již prakticky neměl co prodávat.
Příklady vývoje pozic:
Co si z této případové studie odnést?
Ne vždy je třeba investovat desítky tisíc do výkonostních kampaní (PPC apod.), stále se najde mnoho odvětví/oborů, kde poctivě vykonaná SEO práce (s rozumnou investicí) zvládne do půl roku přinést vysoce efektivní výsledky a doslova „vyprodat sklady“.