Pár slov na úvod
Pan Seigl se na mě obrátil s žádostí na zvýšení relevantních přístupů z organického (přirozeného) a placeného vyhledávání pro jeho webový projekt smartgo.cz. SMARTGO nabízí organizované zájezdy na kulturní a sportovní akce/klání (od fotbalu, přes hudební koncerty až po zájezdy na F1). Po úvodních jednáních jsem od 1.6.2017 komplexně převzal správu všech SEO a PPC aktivit.
Primárním cílem spolupráce bylo navýšit počet relevantních přístupů z přirozeného vyhledávání a tím zvýšit počet poptávek po zájezdech/vstupenkách + v rámci PPC zlepšit celkové výsledky kampaní v systémech ADWORDS a SKLIK.
Po komplexní analýze jsem zjistil mnoho nedostatků v rámci SEO (špatná struktura, netknuté ON PAGE a zanedbaný odkazový profil), které bylo potřeba napravit.
Mnoho nedostatků a nevyužitého potenciálu bylo odhaleno i v rámci placených výkonnostních kampaní (Adwords a Sklik). Došlo ke kompletní revizi a úpravě všech kampaní + ke tvorbě kampaních nových (zapojení nového ETA formátu + zakomponování obsahové sítě a remarketingu/retargetingu).
Samotná SEO práce a výsledky
V rámci domluvených SEO aktivit (ON PAGE, likbuilding, PR) jsem se zaměřili (na základě AKW) na obecnější i longtail relevantní klíčová slova (dále jen KW). V rámci 10 měsíců se mi podařilo dostat stránky na první stranu (na většinu důležitých KW), a tím postupně a výrazně navyšovat relevantní traffic viz. graf níže.
Začínalo se na průměrném organickém trafficu kolem 1100 návštěvníků za měsíc, v současnosti se pohybujeme kolem 4200 relevantních návštěvníků (čistě z přirozeného vyhledávání) za měsíc = čtyřnásobné navýšení organického trafficu.
Celkovým výsledkem mého snažení v rámci SEO nebylo pouze X násobné zlepšení organické návštěvnosti a perfektní pozice, ale také mnohonásobně zvýšená poptávka po zájezdech (jak sportovní klání, tak koncerty).
Příklady vývoje pozic:
PPC práce a výsledky
Není potřeba slov, stačí se podívat na obrázek níže:
Díky mé PPC práci se podařilo nejen zdvojnásobit relevantní návštěvnost, ale také snížit o polovinu míru okamžitého opuštění a téměř dvojnásobně zvýšit dobu strávenou na stránce (+ počet stránek za jednu návštěvu).
Mimo tyto statistiky se o 50% snížila průměrná cenu za proklik a téměř zdvojnásobil konverzní poměr z PPC kampaní.
Co si z této případové studie odnést?
SEO a PPC nejsou soupeři, ale parťáci. Pokud se oba marketingové kanály podaří vhodně uchopit, výsledky mohou být perfektní i bez nutnosti vynaložit statisícové investice.