Indexovatelné filtry – jak na „chytré“ SEO filtrace

Velmi častým problémem na e-shopech jsou špatně provedené filtrace, které „nekamarádí“ se SEO což znemožňuje optimalizaci na vzniklé longtail fráze = velký deficit. Plná a správná indexace všech Vašich filtrů je pro SEO životně důležitý faktor. Bez správné indexace nemáte šanci se umísťovat na longtailové výrazy, které filtr generuje.

Příklad z praxe: ideálně řešené filtrace má například porovnávač glami.cz (nebo heureka.cz) – zkuste si například na adrese https://www.glami.cz/panska-tricka-a-tilka/ – filtrovat jednotlivé parametry a sledujete jak se automaticky generuje unikátní URL adresa. Pokud si vyberete černé tričko ve slevě, ve velikosti S a v cenovém rozpětí 1000-2000kč vygeneruje se Vám tato URL – https://adidas.glami.cz/panska-tricka-a-tilka/cerna/1000_2000/vyprodej/velikost-s/

Jak na SEO přívětivé filtrace

Pokud chcete, aby Vaše filtrace byly dobře indexovatelné a z hlediska SEO v pořádku, je potřeba dodržovat tyto zásady:

  • Každý filtr vytvoří UNIKÁTNÍ a samostatnou URL adresu (unikátní pod-stránku/landing page)
  • Každý filtr (každá pod-stránka) obsahuje unikátní obsah – titulek, meta popis, nadpisy, obsah
  • Všechny filtrované stránky by měli být obsaženy v mapě stránek (sitemap)
  • Filtry (unikátní pod-stránky) fungují i bez JavaScriptu

Rozdělit důležité a nedůležité filtry + pravidlo tří až čtyř

Důležité je také rozdělit si filtry na důležité a nedůležité. Důležité filtry budou ty, které Vám přijdou z hlediska SEO zajímavé (filtr tvoří vyhledávaný long tail výraz) a nedůležité budou filtry obsahující parametry jako například cena, doprava apod., tedy ty, které není důležité indexovat (stačí je v URL uvést za mřížku # – cokoli je v url za symbolem #  totiž roboti vyhledávačů neberou v potaz = neindexují). Příklad: www.neco.cz/panske-tricko/dlouhy-ruka-puma#dobirka

Zásadní je také uvědomit si, že uživatelé málokdy zadávají do vyhledávání klíčové slovo spojené ze čtyř a více výrazů, proto má smysl, tvořit indexovatelné filtry pouze do „třetí až čtvrté kategorie“. Například: Pánské černé triko Nike by byl zajímavý long tail, které dává smysl, ale pánské černé tričko puma velikosti S s dlouhým rukávem už je zbytečně dlouhý a nehledaný sled výrazů, který nemá smysl předávat vyhledávačům k indexaci a zbytečně je tak zatěžovat.


Unikátní obsah pro pod-stránky lze automatizovat

Je pochopitelné, že v případě mnoha vygenerovaných URL pomocí filtrů (můžou to být i desítky až stovky tisíc) není reálně možné, na každou důležitou/indexovatelnou pod-stránku (která se z filtru vygeneruje) připravit zcela unikátní obsah a popisky. Tento obsah lze automaticky generovat a upravovat dle vygenerovaného filtru (aby nevznikali duplicity).

Příklad správně řešené filtrace na e-shopu (vyfiltrování URL a poté kontrola pomocí operátorů site: nebo info: ve vyhledávačích) více info o vyhledávacích operátorech ZDE

K tématu si doporučuji projít dvě níže uvedená videa. Jedno od Honzy Tichého, které pojednává o tom, jak zásadní je mít na každé klíčové slovní spojení připravenou svou vlastní pod-stránku (landing page) + video od Pavla Ungra věnující se právě správné filtraci z hlediska SEO.

EDIT: filtrování produktů pěkně popisuje také článek od Getfoundhttp://getfound.cz/blog/jak-optimalne-vyresit-filtrovani-produktu-na-strance-kategorie/

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *