GDPR v SEO – strašák nebo pohodář?

Konec května se nezadržitelně blíží a s ním poměrně rychle stoupá hysterie, co nám tedy to GDPR přinese. Co přinese celému online marketingu, to tady rozebírat nebudeme. Co ale konkrétně znamená GDPR pro SEO?

Které oblasti SEO jsou v pohodě, čili kde nezpracováváte osobní údaje:

  • Klíčová slova
  • Technické a obsahové analýzy
  • Analýzy konkurence
  • Odkazový profil

A kde zpracováváte – měli byste si dát pozor a mít zpracovatelskou smlouvu?

  • Logy

Pokud do GA a podobných nástrojů pouze nahlížíte, postačí Vám klasická NDA smlouva. Pokud ale data stahujete a jakkoli s nimi pracujete, měli byste si nechat připravit zpracovatelskou smlouvu.

Kde ještě byste mohli v rámci SEO pracovat s osobními údaji? Mohou to být třeba databáze kontaktů pro linkbuilding. Zde ale nemusíte vyžadovat souhlasy, jde o Váš oprávněný zájem. Pokud však s těmito databázemi pracujete, měli byste mít na stránkách viditelně umístěnou informaci kdo jste, jaké osobní údaje zpracováváte, za jakým účelem je zpracováváte a jak dlouho je uchováváte.


Vzhledem k tomu, že GDPR oproti současně platnému zákonu o ochraně osobních údajů přináší pouze minimum změn a že tento zákon je v platnosti již od roku 2000, neberte GDPR jako strašáka, i když se o to média celou dobu snaží a GDPR démonizují. Zkuste to vzít jako výzvu, impuls dát si věci do pořádku. Specifikovat kde, jak, proč a jaká data sbíráte. Kdo k nim má přístup. Jaké používáte nástroje. Zda jsou GDPR friendly. Máte s nimi uzavřeny zpracovatelské smlouvy? Máte správně nastaveny smlouvy se svými klienty? Zpřehledníte si tak svoje vlastní procesy a splníte tak požadavky zákona, který máte již dávno splňovat ?


Pokud se chcete se o GDPR dozvědět více, níže máte zdroje plné skvělých informací:

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *