Faktem je, že v mé práci prakticky NELZE sestavit 100% univerzální ceník, podle kterého se lze ve všech případech řídit. Což je vlastně (pro Vás klienty) dobrá zpráva ?. Nenabízím brambory, ale sofistikovanou službu, u které si zakládám na tom, aby její obsah byl vždy přizpůsoben na míru danému zákazníkovy a jeho projektu = nabídka a samotná práce se tak už ze své podstaty (každý projekt je jiný) případ od případu trošku liší (zejména dle typu projektu a možností/potřeb klienta).
Hodinová sazba – ano nebo ne?
Mnoho freelancerů a agentur prezentuje jako jediný způsob nacenění své práce hodinovou sazbu. Tento způsob nacenění zcela chápu a samozřejmě je to možnost. Otázkou je, zda je to ideální možnost i pro klienta. Mě osobně nepřijde vůči klientovi 100% ideální (a v nějakých případech i transparentní). Práce za hodinovou sazbu se dá již ze své podstaty velmi jednoduše zneužívat a sám jsem toho byl častokrát (zejména v agenturách) svědkem. Situace, kdy se do „odpracovaného času“ běžně započítávaly i obědové dýchánky, návštěvy fitness centra a jiné „prasárničky“ nebyly a nejsou nic ojedinělého. Navíc práce co někomu zabere dvě hodiny může jinému zabrat hodin šest.
Nejtransparentnější a nejférovější způsob nacenění práce
Jaký způsob nacenění práce je tedy ten nejlepší a nejtransparentnější? Mě osobě (a dle praxe i klientům) se jako nevhodnější a neférovější jeví způsob nacenění práce za dílo/práci samotnou. Jak to u mě funguje v praxi?
Zkrátka a jednoduše dám do kupy zcela NEZÁVAZNOU nabídku/návrh na míru pro klientovo projekt. V nabídce uvedu jednotlivé aktivity, které navrhuji vykonat a u nich uvedu jasně dané fixní sumy, které si za dané úkony účtuji. Pokud má klient například zájem o analýzu klíčových slov s návrhem informační struktury, tak mu spočítám finální cenu, kterou budu za danou práci vyžadovat (z letité praxe dokážu prakticky s přesností určit kolik času mi daná aktivita zabere) = klient, tak předem přesně ví kolik ho bude práce stát a může se rozhodnout, zda danou sumu do práce investuje (beze strachu z toho, na kolik hodin a financí by nakonec práce vyšla).
Tímto způsobem se dá nacenit drtivá většina SEO/PPC a aktivit na sociálních sítích (a to jak těch jednorázových tak dlouhodobých). Naceňování „za danou práci“ se dá dobře kombinovat s dlouhodobými balíčky (měsíční taxou za správu kampaní a SEO aktivit apod.) či s variantními nabídkami.
Samozřejmě nebráním se ani spolupráci založené na jiném způsobu nacenění (variantní nabídky, rámcovky) či klasické hodinové sazbě. Pokud si to klient přeje, nemám s tím problém.
Tři hlavní faktory, které mají vliv na cenu/nacenění práce
Možnosti klienta (zakládám si na lidskosti = na finanční možnosti klienta beru zřetel) Náročnost samotné práce (objem konkurence, výchozí stav projektu atp.) Požadavky/cíle klientaZávěrem bych rád dodal, že jsem vždy ochotný se individuálně a hlavně LIDSKY dohodnout.
V případě zájmu mě neváhejte kontaktovat, rád se Vám budu věnovat.
Osobně nejsem moc zastánce hodinové sazby. Považuji to pouze jako orientační faktor. Individuální a lidský přístup k cenové kalkulaci je opravdu na místě. Palec nahoru.
Souhlas 🙂 díky!
Jsem opravdu rád že existuje někdo kdo o opravdovém SEO ví hodně věcí sám jsem svědkem třeba toho že mi vyskakují na facebooku reklamy na SEO a ta firma nemá pro svá klíčová slova pozice ve vyhledávačích. Proto si rád nejdříve zjistím jak na tom taková firma je a jak je uspěšná v těchto aktivitách.