CASE STUDY – klient nechce pracovat s ON PAGE, ale chce rovnou „sázet“ odkazy

Níže vám předvedu názorný příklad toho, jak zažité SEO nesmysly dokáží ovlivnit/utvrdit klientovo mylné představy o tom jak SEO funguje (klient má díky nim svou zažitou pravdu a představu – která není pravdivá a je složité mu jí vyvrátit).

Pán mě poptal s tím, že má zájem o online marketingovou pomoc, zkrátka že potřebuje co nejvíce zpětných odkazů, aby se mu lépe dařilo. Následovala analýza z mé strany, ve které jsem zjistil, že pán by měl prioritně řešit trošku jiné problémy než jsou zpětné odkazy (žádná práce s ON PAGE a celkově špatný obsah, duplicity, problémy s indexací atd.). Na základně těchto skutečností jsem pánovi poslal soustavné kroky, ve kterých jsem mu popsal a vysvětlil „ideální postup“. Na základě této zprávy přišla obratem (pro mě celkem překvapivá) odpověď a má následná reakce (viz. níže). Doporučuji pročíst, z příkladu si můžete udělat názorný obrázek o tom, jak moc zažité nesmysly co o SEO panují, dokážou v klientovi hluboce zakořenit nějakou představu od které poté nechce opustit (vše samozřejmě popíši čistě anonymně – pána ani jeho web nebudu veřejně prezentovat).


Odpověď klienta na mou analýzu a dodaná doporučení:

Dobrý den pane Markowicz,

Bohužel Vaše nabídka a analýza mě nezaujala už jen ve fázi, kdy píšete, že jste se na stránku důkladně díval a sestavil jste projekt, který nereflektuje moje požadavky.

Já měl zájem o zpětné odkazy, které mohou mé stránce pomoci a ne o ON PAGE a další Vámi navržené kroky!

Ani jeden bod, který jste napsal do bodu přání klienta nepožaduji. Já po vás chtěl zpětné odkazy, konkrétní zadání bylo: „potřebujeme na KW ****** budovat zpětné odkazy“ a být první, mé očekávání bylo naprosto jednoduché a jasné. Doporučuji se zaměřit v první řadě na potřeby klienta!

Píši vám to protože feedback je důležitý, samozřejmě jak s tím naložíte je pouze na vás.


 

Má reakce:

Předně Vám děkuji za Váš feedback – toho si samozřejmě vždy cením/vážím a je pro mě podnětem pro zamyšlení. Též jsem rád za upřímnost, které si také cením a mám jí rád.

Nicméně nesouhlasím prakticky s ničím co píšete a rád to níže obhájím a pokusím se upřímně vysvětlit. Pokud budete věnovat pár minut řádkům níže, věřím, že Vám to dost pomůže a ušetří spousty času a trápení s případným dodavatelem co se Vám o marketing bude starat.

Reflekce požadavků – nesouhlasím, požadavky projekt reflektuje, jen k tomu přidává i další prvky. Já jsem člověk co má rád svou práci a co se vždy chopí projektu jako celku – tedy komplet celého marketingu v rámci SEO (nejen čistě OFF PAGE a zpětných odkazů, ale i ON PAGE a dalších prvků, které se SEO úzce souvisí a tedy mají přímý dopad na výsledky práce).

Na příkladu z praxe: například ON PAGE faktory (které máte ve vašem případě zcela špatně a do projektu jsem je zahrnul) přirovnávám k základové desce u rodinného domu. Pokud budete mít základovou desku (ON PAGE) špatně položenou, či pochybné kvality, můžete poté investovat do sebelepší fasády/střechy/vybavení (zpětné odkazy, linkbuilding apod.) a stejně budete mít neustálé problémy se stabilitou celého domu (projekt nebude v marketingu naplňovat potenciál, který má). Proto je doslova životně důležité vyřešit na 100 % ON PAGE část a věnovat jí náležitou pozornost.

Tvořit čistě a pouze odkazy na Váš web (což byl Váš hlavní požadavek a samozřejmě jsem ho bral v potaz), když nejsou v pořádku ON PAGE faktory by byl nesmysl a byl bych sám proti sobě (udělal by to buďto hlupák co oboru nerozumí, nebo člověk, který z toho chce pouze peníze a o samotné výsledky práce mu ani tak nejde).

Příklad přímo z Vaší stránky www.***.cz

Titulek – buďto nevyplněný vůbec a nebo je všude stejný (duplicitní)

Meta popis – ten máte komplet všude úplně stejný a duplicitní = nevyužíváte jeho potenciál, ani potenciál CTR

H1 – vůbec nevyplněno/nepracuje se nikde s nadpisy

Popis k samotné kategorii – nevyplněn

 

A to nemluvě o nějaké sémantice, prolinkování atd .atd. + všude v titulku se Vám tam motá slovo Archivy které tam nemá co dělat.

= jen na ON PAGE ztrácíte obrovské množství výkonu a potenciálu, proto řešit odkazy prvořadě (jak jste chtěl Vy), když je Vaše ON PAGE na nule, je to samé jako řešit chiptuning motoru Vašeho auta, když máte převodovku v poločase rozpadu a píchnuté všechny čtyři kola..

To jen k objasnění situace, proč sem zvolil obsah projektu jaký sem zvolil (jaké jsem k tomu měl důvody).

Věřím, že si z těchto rad zdarma něco vezmete, berte to jako upřímnou reakci a pravdivé rady z letité praxe. To, že se mám zaměřit na potřeby klienta je v tomto případě trošku mimo – právě tím, že jsem navrhl práci která Vám dodá maximální výkon se na Vaše potřeby zaměřuji, pokud bych to nedělal tak Vám dám jednoduše nabídku pouze na odkazy (jak jste chtěl Vy) ač bych věděl, že jsou problémy a zabitý potenciál úplně jinde. Tvořil bych jen odkazy a výsledky by nebyl zdaleka takové jaké by mohli být se správným ON PAGE. Ale možná je to něco co chcete (i když o tom pochybuji, nikdo nechce horší výsledky než by mohli být)  – to už je na Vás.

Píši vám to ze stejného důvodu jako Vy mě, protože feedback je důležitý, samozřejmě jak s tím naložíte je pouze na vás 🙂

(jde o to, aby jste se nenapálil někým, kdo Vám bude řešit odkazy, leč ON PAGE máte absolutně neřešené).

Snad Vám to v orientaci pomohlo a přeji hodně štěstí při výběru vhodného kandidáta.

 

Pěkný den, BM


Pán již neodepsal, ale doufám, že si z toho alespoň něco odnesl a nenaletí „rádoby odborníkům“ kteří mu sice rádi vyplní jeho přání (jen aby dostali peníze), ale efekt bude (v nejlepším případě) minimální. Otázkou je, zda to není i má chyba, když jsem klientovi zkrátka nedokázal dostatečně a přesvědčivě vysvětlit jak SEO funguje a co je potřeba v jeho případě udělat.

Pokud se Vám článek líbil sdílejte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *