Případová studie
Vysvětlení: případové studie se snažím vždy vést co nejvíc srozumitelně (tedy konkrétně a jasně). Nepouštím se do technických detailů, ale snažím se stručně a prakticky pomocí jasně daných faktů/důkazů poukázat na efekt práce mnou vynaložené.
Rychlá fakta na úvod
- www stránky: www.ekovovyroba.cz,
- délka spolupráce: 4 měsíce (květen – září 2016),
- počáteční stav stránek: zcela nový e-shop, začínalo se doslova od nuly,
- celková investice do mých služeb: 30 500,-
- měsíční návštěvnost čistě ze SEO za čtyři měsíce spolupráce: 1 650 uživatelů/měsíc (měřeno za září 2016).
Úvod
Pan Zítko se na mě obrátil s tím, že staví e-shop zaměřující se na prodej stavebního a zahradního nářadí a potřebuje sestavit marketingový plán (čistě v oblasti SEO).
Marketingové kanály, kterým jsem se po dobu spolupráce věnoval:
- SEO (AKW + návrh informační architektury a navazující ON PAGE + dlouhodobé OFF PAGE = budování odkazového profilu),
Výsledky (SEO)
E-shop začínal zcela od nuly (nulová návštěvnost, 60+ pozice). Přesto se mi podařilo čistě v přirozeném vyhledávání (díky SEO) se za čtyři měsíce spolupráce dostat na traffic čítající kolem 1 650 návštěvnosti/měsíc (měřeno za září 2016).
Investice do SEO za čtyři měsíce spolupráce byla přesně 30 500 Kč
(Obr.1 – Vývoj návštěvnosti čistě z přirozeného vyhledávání) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE
(Obr. 2 – Příklad vývoje pozic na Google/Seznam) – obrázek v lepší kvalitě ke stažení ZDE
Celkové shrnutí mé práce
Investice do mé práce a do marketingových kanálů se i při započítání všech reklamací a vratek vrátila pěti až šestinásobně.