SEO
Bez SEO aktivit se v dnešní době neobejde žádný majitel internetové prezentace, který to se svým podnikáním myslí vážně. Moje sofistikované SEO procesy prokazatelně zlepšují návštěvnost a obchodní výsledky Vašich internetových stránek již více než 9 let.
Co si lze pod pojmem „SEO“ vůbec představit?
Na internetu lze dohledat mnoho teorií/definic, které se snaží toto „magické“ slovo nějak vhodně konkretizovat, a jejichž interpretace si v mnoha případech dokonce značně protiřečí. Můžete se setkat například s teorií, která tvrdí, že je SEO pouze optimalizace pro vyhledávače, to je ale jeden velký mýtus.
Profesionálně realizované SEO je dnes komplexní sadou aktivit. SEO nelze vnímat (jak je obvykle vykládáno) jako činnost striktně pro dosažení dobrého umístění ve vyhledávači. Strategická pozice na určité klíčové slovo, a s tím spojená návštěvnost, je velice důležitá. Velký význam má však také připravený web nebo eshop z pohledu návštěvníka. Na strategickou pozici i UX problematiku je potřeba klást dostatečný důraz za účelem maximalizace obchodního výkonu.
Již dávno je pryč doba, kdy stačilo webovou stránku registrovat do stovek katalogů, a rázem se začala zobrazovat na prvních místech vyhledávání. Jak plyne čas a IT se neustále vyvíjí, tak i vyhledávače kontinuálně pracují na svém „robotickém IQ“ a neustále se aktualizují/zdokonalují s cílem nabídnout uživatelům ve výsledcích vyhledávání co možná nejrelevantnější výsledky. To se podepisuje i na samotných faktorech, podle nichž vyhledávače webové stránky (aktuálně) hodnotí = aby se Váš web v přirozeném vyhledávání zobrazoval na předních pozicích a tím přiváděl velké množství relevantních návštěvníků, je zapotřebí kombinace více aktivit a procesů.
Vyhledávače se neustále zdokonalují
Jak jsem již zmínil výše, vyhledávače se neustále aktualizují a zdokonalují (viz nový algoritmus na seznam.cz – Jalapeňo, a na google.com – Penguin) tak, aby uživatelům nabízely ve výsledcích vyhledávání co nejrelevantnější výsledky. To, co na vyhledávače fungovalo před pěti lety, už dnes zdaleka neplatí. K tomu, aby se Vaše webová stránka zobrazovala v přirozených výsledcích vyhledávání na předních pozicích (a tím přiváděla co nejvíce relevantní návštěvnosti), je zapotřebí vykonat spousty aktivit a skloubit celou řady „SEO“ technik, mezi které patří například:
důkladná analýza klíčových slov + návrh informační architektury (struktury webu)
technické SEO – responzivita, rychlost načítání, HTTPS atp.
zkvalitňování webového obsahu – ON PAGE, content marketing
získávání a tvorba kvalitativních a relevantních zpětných odkazů – OFF PAGE
vizuální optimalizace webu – UX
Potřebuji SEOJaký je můj ověřený SEO postup?
- Hned poté, co mě kontaktujete, vypracuji analýzu vašich webových stránek (technický stav, stav ON PAGE, odkazový profil, struktura, obsah, analytika, konkurence atd.).
- Po vypracování analýzy Vás kontaktuji a probereme možnosti propagace/marketingu a zkonfrontujeme je s vaší představou = stanovení reálných milníků a cílů.
- Na základě konzultace a určení cílů navrhnu již konkrétní marketingovou strategii a samotné postupy k dosažení vytyčených cílů.
- Při návrhu a samotné realizaci záleží hodně na vašich finančních možnostech a zdrojích. Strategie a postupy jsou odlišné pro malou společnost s menšími rozpočty a pro velké společnosti s „masivními“ budgety na reklamu. Je zkrátka důležité si uvědomit, že zisku vždy předchází investice času nebo peněz.
- Postupuji vždy maximálně efektivně, abych ušetřil co nejvíce zdrojů (např. nedělám zbytečně opakované analýzy, spoustu zbytečné „omáčky“ okolo atd.) a realizoval tak pouze konkrétní kroky, které vám přinesou REÁLNÉ výsledky.
Co říkají klienti na mou odvedenou práci v rámci SEO?
Úzká souvislost SEO s dalšími obory marketingu
Je potřeba si uvědomit, že SEO není individuální disciplína, a pojí se k ní celá řada dalších aktivit a marketingových kanálů. Se SEO samotným tedy velmi úzce souvisí i další obory (kanály marketingu), jako je například obsahový/content marketing a UX (uživatelská přístupnost).
Cílem SEO tak není pouhé zaměření se na pozice v přirozených výsledcích vyhledávání, které jsou pouze prostředkem k dosažení zvýšení návštěvnosti. Cílem je návštěvnost proměnit i v reálný výkon – tedy v konverze (s čímž pomohou i výše zmíněné aktivity jako UX, content marketing atp., kterým se též věnuji).
Nevnímám tedy SEO pouze jako „optimalizaci pro vyhledávače“ (jak by vyplývalo z anglického „Search Engine Optimization“) a honbu za pozicemi. SEO vnímám především jako soustavu opatření, která pomohou přivést na Vaše webové stránky nebo e-shop více relevantních návštěvníků, a následně zvýší celkový obchodní výkon a zisk. Abyste lépe pochopili samotné SEO a jeho součásti, prohlédněte si graf níže, který „prozrazuje“, jaké faktory mají největší vliv na „přední místa ve vyhledávačích“.
5 důvodů, proč se v SEO obrátit právě na mě
Hlavní činnosti v rámci SEO
- Stanovení cílů
- Analýza konkurence
- Analýza klíčových slov a návrh zlepšení struktury webu
- Vypracování technického SEO auditu stránek
- Vypracování ON PAGE
- OFF PAGE – kvalitativní tvorba zpětných odkazů
- Průběžné zlepšování a rozšiřování obsahu – obsahový marketing
- Pravidelný reporting výsledků
- Průběžná práce na uživatelském prožitku ze stránek (rozložení, přístupnost atp. – UX)
Cena za SEO
Váš náklad na SEO primárně určuje konkurence ve Vašem oboru a rozsah prací potřebných k dosažení požadovaných cílů. Vždy navrhuji optimální řešení s ohledem na Vaše požadavky i Váš rozpočet. Jak práci naceňuji se dočtete v článku ZDE.